У концепції модернізації Української освіти зазначено, що нова якість освіти - це орієнтація освіти не лише на засвоєння учнем певної суми знань, але і на розвиток його особистості, його пізнавальних і творчих здібностей.
Використання візуальних засобів передачі інформації має великий потенціал у вирішенні питань, пов'язаних з раціональним використанням навчального часу на уроці. Головна мета використання будь-якого засобу наочної демонстрації полягає в можливості реалізації двоканальної комунікації, а відповідно і збільшення об'єму переданої інформації. В перелік змісту професійної компетентності викладача входить уміння грамотно вибирати форму візуалізації інформації учням, батькам, колегам, адміністрації навчального закладу.
Викладач, який хоче, щоб його не тільки слухали і чули (розуміли), повинен вести навчання через знайоме його учням середовище, в даному випадку віртуальне. Блог – цю проблему успішно вирішує.
Навіщо викладачу блог?
Один із зручних способів розміщення, пошуку і оперативного обміну інформацією. Особистий блог можна використовувати для самопрезентації. Блог-портфоліо – це одна із зручних форм електронного портфоліо педагога, наявність якого сьогодні є вимогою часу і свідчить про високий ступінь інформаційної компетентності викладача. Крім того, створення і ведення блога може стати серйозним стимулом для самореалізації і саморозвитку, так як надає педагогу найширші можливості: освоїти нові інформаційні і технічні можливості. Нарешті, особистий професійний блог дає в руки викладача принципово новий інструмент організації навчання, що володіє великими перевагами.
Які дає можливості викладачу освітній блог?
Можна виділити наступні:
рекомендації для учнів з вивчення тих чи інших тем;
перегляд навчальних відеофільмів з лекціями, а то й відео-уроками, шляхом вбудовування їх в блозі;
публікації опитувальників, онлайн-тестів, вбудованих календарів, різноманітних слайд-шоу;
повідомлення про події в групі або на їх уроці, після уроків;
обмін корисними посиланнями на ресурси Інтернету;
обмін знаннями в галузі ІКТ (як приклад, обмін презентаціями, створеними самими викладачами);
обміну гаджетами з різними функціями (наприклад, онлайн-калькулятор)
корисні поради батькам, що цікавляться освітою своїх дітей;
робота з обдарованими дітьми.
Я вважаю, що блог – один з кращих способів дізнатися про викладача. Використовуючи Інтернет, учні, їх батьки, колеги по роботі, друзі, та й просто люди, можуть безпосередньо звернутися до викладача, який не нехтує сучасними технологіями. Блог – це велике досягнення людства.
Працюючи викладачем економічних дисциплін Шепетівського професійного ліцею, мені стало необхідним
Ось, що у мене вийшло:
Мій освітній блог «Педагогічна скарбничка викладача економічних дисциплін», призначений, в першу чергу, для учнів , і тільки потім для колег і батьків. У зв'язку з цим структура сайту та його наповнення повинні бути зрозумілі учням, мати зручну навігацію, містити електронну адресу для здійснення зворотного зв'язку.
Гості блогу «Педагогічна скарбничка викладача економічних дисциплін» можуть познайомитися зі мною натиснувши на сторінку «Портфоліо» . На цій сторінці блогу представлений творчий звіт викладача.
На сторінках «Економіка», «Основи галузевої економіки та підприємництва» розміщую методичні рекомендації, критерії оцінювання навчальних досягнень, практичні та самостійні роботи, конспекти уроків, презентації, відеофільми тощо.
На сторінці «Цікава економіка» я розміщую інформацію, яка зацікавить учнів до вивчення економічних дисциплін.
На головній сторінці блогу публікуються дописи про заходи, які відбулися в Шепетівському професійному ліцеї, тут можна знайти корисні посилання, почитати новини освіти та економіки, пропоную список електронних підручників та навчальних посібників з економічних дисциплін. Навчально-педагогічний блог дозволяє мені вести живе спілкування із учнями у рамках освітнього процесу. Спілкування відбувається у формі «питання – відповідь».
Я другий рік є автором блогу і можу підвести підсумки за минулий період, проаналізувати, що дало мені та учням Шепетівського професійного ліцею ведення блогу економічних дисциплін.
По-перше, я отримала нові навички в роботі з персональним комп'ютером, освоїла нові комп'ютерні програми.
По-друге, блог дозволяє мені організувати процес навчання «під себе», акцентуючи увагу на найбільш значимих моментах, проблемних питаннях.
По-третє, навчаючись за допомогою освітнього блогу, учні ліцею набувають не тільки предметні знання, але і вміння працювати з сучасними технічними засобами, у першу чергу, навички пошуку інформації в Інтернеті та її ефективної обробки.
По-четверте, засвоювана учнями інформація надається в поєднанні з засобами візуалізації - відеоматеріалами, таблицями, схемами.
По-п’яте, блог дозволяє індивідуалізувати процес навчання, а його «прозорість» сприяє творчому підходу учня до виконання завдань. У той же час учень, що зазнає труднощі, завжди може подивитися, як виконали роботу його товариші, попросити про допомогу і оперативно отримати її.
По-шосте, головне завдання сучасної освіти – це "розкриття здібностей кожного учня, виховання особистості, готової до життя у високотехнологічному, конкурентному світі". Працюючи зі своїм блогом, я безперервно вдосконалюю свої знання в області ІКТ і ділюся ними з учнями, їх батьками, колегами.
По-сьоме, блог допомагає мені отримати зворотній зв'язок від колег, учнів та їх батьків.
По - восьме, я розширюю свій кругозір, цікавлячись новинами вчительської спільноти блогерів, дізнаюся про досягнення моїх колег з різних куточків України. Таким чином, вдосконалюються мій професійний розвиток і самоосвіта.
Не секрет, що кожен викладач вважає свій предмет важливим і цікавим. Так чому ж не скористатися новим додатковим інструментом для підвищення інтересу учнів до вашого предмету? Розміщуйте корисні посилання, цікаві матеріали, інтерактивні тести, створюйте колекцію навчального відео, організуйте он-лайн - роботу, проводьте самостійні роботи і консультації, спілкуйтеся з учнями!
Пробуйте, дізнавайтеся нове, удосконалюйтеся!
На сайті мною представлені творчі роботи учнів – будь-який продукт їх діяльності.
На головній сторінці блогу публікуються дописи про заходи, які відбулися в Шепетівському професійному ліцеї, тут можна знайти корисні посилання, почитати новини освіти та економіки, пропоную список електронних підручників та навчальних посібників з економічних дисциплін. Навчально-педагогічний блог дозволяє мені вести живе спілкування із учнями у рамках освітнього процесу. Спілкування відбувається у формі «питання – відповідь».По-перше, я отримала нові навички в роботі з персональним комп'ютером, освоїла нові комп'ютерні програми.
По-друге, блог дозволяє мені організувати процес навчання «під себе», акцентуючи увагу на найбільш значимих моментах, проблемних питаннях.
По-третє, навчаючись за допомогою освітнього блогу, учні ліцею набувають не тільки предметні знання, але і вміння працювати з сучасними технічними засобами, у першу чергу, навички пошуку інформації в Інтернеті та її ефективної обробки.
По-четверте, засвоювана учнями інформація надається в поєднанні з засобами візуалізації - відеоматеріалами, таблицями, схемами.
По-п’яте, блог дозволяє індивідуалізувати процес навчання, а його «прозорість» сприяє творчому підходу учня до виконання завдань. У той же час учень, що зазнає труднощі, завжди може подивитися, як виконали роботу його товариші, попросити про допомогу і оперативно отримати її.
По-шосте, головне завдання сучасної освіти – це "розкриття здібностей кожного учня, виховання особистості, готової до життя у високотехнологічному, конкурентному світі". Працюючи зі своїм блогом, я безперервно вдосконалюю свої знання в області ІКТ і ділюся ними з учнями, їх батьками, колегами.
По-сьоме, блог допомагає мені отримати зворотній зв'язок від колег, учнів та їх батьків.
По - восьме, я розширюю свій кругозір, цікавлячись новинами вчительської спільноти блогерів, дізнаюся про досягнення моїх колег з різних куточків України. Таким чином, вдосконалюються мій професійний розвиток і самоосвіта.
Не секрет, що кожен викладач вважає свій предмет важливим і цікавим. Так чому ж не скористатися новим додатковим інструментом для підвищення інтересу учнів до вашого предмету? Розміщуйте корисні посилання, цікаві матеріали, інтерактивні тести, створюйте колекцію навчального відео, організуйте он-лайн - роботу, проводьте самостійні роботи і консультації, спілкуйтеся з учнями!
Пробуйте, дізнавайтеся нове, удосконалюйтеся!








Немає коментарів:
Дописати коментар